З досвіду роботи


Новітні технології як засіб формування інформаційно-пізнавальних компетентностей учнів на уроках географії
Сучасному суспільству дуже потрібна інформована та компетентна особистість, спроможна приймати самостійні рішення і нести відповідальність за власні вчинки. В умовах політичної та економічної нестабільності, дефіциту духовності виключно важливою стає стабілізуюча роль школи як гаранта громадянського миру. Державна система освіти, що відповідає за соціалізацію особистості, є найважливішим інститутом, який спроможний еволюційним шляхом забезпечити зміну ментальності, створити умови для виховання людини громадянського суспільства. Саме тому одним із головних освітньо-виховних завдань шкільної освіти є формування компетентної особистості.
Слід зазначити, що процес формування компетентностей відбувається поступово упродовж навчання в загальноосвітній школі, навчальних закладах та життя. Від класу до класу, з року в рік, здобуваючи фах, а потім упродовж практичної діяльності, навчальні вміння особистості поглиблюються та ускладнюються, накопичується особистісний навчальний та практичний досвід.
В українських офіційних освітянських документах виділяються такі групи компетентностей: 
- соціальні – готовності брати на себе відповідальність, бути активним у прийнятті рішень, у суспільному житті;
- полікультурні – оволодіння досягненнями культури, розуміння несхожості людей, повага до їх мови, релігії, культури тощо;
- комунікативні – володіння методами, засобами, прийомами спілкування;
- інформаційні – володіння інформаційними технологіями, вмінням добувати, критично осмислювати і використовувати різноманітну інформацію;
- саморозвитку та самоосвіти – потреба, готовність постійно навчатися і володіння самоосвітніми вміннями;
- продуктивної творчої діяльності – прагнення бути спроможним до раціональної продуктивної та творчої діяльності.
Будь-яка компетентність це інтегрований результат навчальної діяльності та якостей особистості.
Формування учнівських компетентностей реалізується не тільки за рахунок оновлення змісту освіти, а й використання відповідних сучасних технологій навчання.
Практика викладання географії протягом останніх років показує, що є певні труднощі в опануванні великої кількості інформаційного матеріалу, яким перенасичені програми. З іншого боку інформація швидко застаріває й потребує постійного оновлення. Відчутним у роботі з дітьми стало те, що традиційні підходи до викладання географії не формують в учнів головної сьогоденної потреби — уміння вчитися, уміння самостійно працювати з інформацією, уміння самостійно усвідомлено оволодівати навчальним матеріалом, виділяти головне і відхиляти другорядне.
Тому виникає потреба в запровадженні таких методів і технологій навчання, які б спрацьовували на формування саме вище окреслених навичок. На мій погляд, найбільш ефективним в цьому плані є використання інтерактивних методів навчання.

Формування інформаційної та пізнавальної компетентності 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Шукати в цьому блозі